Strach verzus ilúzia

05.02.2017

Jedna moja dušička mi poslala istý text, ktorý krásne hovorí o tom, ako si tvoríme svet, aké sú naše hranice a akým spôsobom v podstate funguje naša vedomá tvorba reality. Prečítajte si to a nechajte múdrosť schovanú v texte vojsť do vášho srdca... Nechajte v sebe plynúť lásku, nie strach. 

Volchv sedel na vrchu hory a čakal. Každú chvíľu sa mal objaviť ten, koho čakal už veľmi, veľmi dávno. Nakoniec sa odzadu niesli kroky a prichádzajúci človek podišiel k Volchvovi. Sadol si vedľa neho.

- Pozdravujem ťa, Volchv, - s potešením v hlase povedal Človek.

- Vitaj, pútnik, - odpovedal Volchv.

Mlčky tam sedeli, Volchv i Človek. Dlho sedeli.

- Si starý i múdry, Volchv, - odrazu započal Človek rozhovor, - Môj život sa mi zdá nesprávny. Zdá sa mi plný ilúzií. Chcem sa ich zbaviť. Povedz, ako to mám urobiť?

- I riekni, Človeče, prečo hľadíš na tie ilúzie?

- No asi ... - zamyslel sa Človek, - Asi preto, že sa bojím uvidieť to, čo je za nimi.

- A to je tvoja odpoveď. Hľadaj svoje strachy, za každým z nich je ilúzia.

Volchv sedel na vrchu hory a čakal. Uplynuli už tri roky od návštevy Človeka. Už - už mal znova prísť. Nakoniec zozadu započul kroky. Kto - to si popiskoval pieseň. Zložiac sa vedľa Volchva, Človek povedal:

- Ďakujem ti, Volchv. Ani pamiatky neostalo po mojom predošlom živote. Rodina sa rozpadla, priatelia odišli, príbuzní ma zavrhli. No, som šťastný. Za to ti ďakujem, Volchv.

- Som rád, že to počujem, - odvetil Volchv, pohliadnuc na Človeka prižmúril oči a povedal, A skutočne si sa zbavil svojich strachov? Skutočne ťa nič nedesí?

- Máš pravdu. Bojím sa. Bojím sa starnúť.

- Na základe čoho si presvedčený, že by si mal?

- Ako to, - úprimne sa udivil Človek, - Všetci starnú, aj ja musím.

- A ak nemusíš? - znovu prižmúril oči Volchv.

- Znamená to, chceš povedať, že je to tiež ilúzia?

Volchv sedel na vrchu hory a čakal. Prešlo mnoho rokov od chvíle, keď za ním prišiel Človek. No Volchv vedel, že ešte príde. Zozadu bolo počuť kroky.

- Zdravím ťa, Volchv.

- Vitaj, Človek, - odvetil Volchv, - Vidím, že si stále mladý a plný síl.

- Áno, vďaka tebe. No mám ešte jednu otázku.

Človek zaváhal:

- Smrť. Veľmi sa bojím smrti.

- Veď predsa už poznáš princíp, - usmial sa Volchv.

- Ach, takto! Znamená aj smrť, že je to ilúzia?

- Áno. Aj smrť - tiež.

- A ty? - chytro sa chcel opýtať Človek, no zarazil sa. Nebolo už koho sa pýtať. Na vrchu sedel sám.

- Aj ty, - odpovedal Človek sám sebe.

Dlho sedel Človek na vrchu hory. Veľmi dlho. Nakoniec vstal a riekol:

- Je ešte jedna vec, ktorej sa bojím. Tá jediná, ktorej som sa vždy bál.

V tej chvíli sa svet vôkol stratil.

Človek šiel. Šiel nikam. A v rukách mal štetce a farby.....

© 2016 Worlds Collide. Všetky práva vyhradené.
Vytvorené službou Webnode Cookies
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky