Kašeľ

11.03.2018

Odkedy sa zaoberám (okrem iného) aj duchovnými možnými príčinami ochorení nie som skoro vôbec chorá. Klop klop. Opakovanie je matkou múdrosti a tak v tomto článku je potrebné pripomenúť, že všetko čo si tu prečítate nie je možné brať ako náhradu lekárskej starostlivosti, ide o moje osobné skúsenosti, prípadne skúsenosti iných ľudí a autorov, ktorí sa tejto téme venujú dlhšie ako ja. Berte to ako možnú pomôcku - alternatívu, ktorá môže pomôcť. Hippokrates svojho času povedal: "Keď niekto túži po uzdravení, najskôr sa ho opýtajte, či je pripravený odstrániť príčinu svojej choroby. Až potom je možné mu pomôcť."

Počas posledných týždňov som si všimla, že z času na čas začínam kašlať. Nešlo o nič vážne, pokašlala som si trocha a bol pokoj. Ani som si to nejako neuvedomila. Kým nezosilnil a mňa potrápil riadny záchvat kašľa, ktorý som na vedomie vziať musela. Bolo to večer keď som šla spať a ono sa ťažko pri tom zaspáva. Kašeľ ako taký je v podstate reflex nášho tela vyvolaný istým podráždením dýchacích ciest. Telo sa snaží či už cudziu látku alebo hlien vypudiť a tak kašleme. Samozrejme, kašeľ môže byť aj vyvolaný napríklad astmou, chrípkou a podobne. V tomto článku sa na kašeľ pozrieme ako na neduh ktorý je bez zjavnej príčiny, hoci aj pri iných chorobách s tým môžete skúsiť pracovať - aspoň na tej sekundárnej úrovni.

Naučila som sa, že komunikovať je potrebné so všetkým. Aj s chorobou. Preto som pri kašli položila otázku: Čo mi tým chceš povedať? Na čo práve myslím, na čo kašlem, čo je také v mojom duchovnom svete, čo sa potrebuje prejaviť na fyzickom tele? Skúste pri tom vypnúť mozog, skúste počúvať myšlienky, ktoré odrazu prídu. Mne odpoveď došla okamžite. Na seba. Istý spôsobom som na seba kašlala a riešila kadečo a kadekoho len nie seba. V princípe sme zabudli aké je to byť sám sebou a môj kašeľ ma presne na toto upozorňoval. Vzala som to na vedomie a odpovedala typicky pre môj Mars v Baranovi - fajn, je to tak, budem na tom pracovať hneď ako sa ráno zobudím. Či mi uveríte alebo nie, kašeľ okamžite ustal a nevrátil sa. Samozrejme, nemýľme si kašeľ s občasným odkašľaním.

Skúste, ak sa občas necítite práve najzdravšie, použiť zdravý rozum a vychádzajte z toho, o čom je daná choroba a čo asi chce povedať. Nie vždy je to o tom istom a u každého to môže byť o niečom inom. Princíp však ostáva.

Čo by sme ku kašľu mohli povedať ešte vo všeobecnosti pri hľadaní jeho príčin?

Môže sa vyskytnúť, ak vo vás niekde je zakotvená nejaká krivda, ktorá sa týmto spôsobom derie von. Rovnako vnútorné napätie, prípadne sa chcete zbaviť istej stagnácie či už na vedomej alebo podvedomej úrovni. Vychádzame z toho, že kašeľ je vyvolaný podráždením a čo nás môže v našom emočnom systéme dráždiť? Mnoho vecí. Napríklad silná vnútorná kritika. Ak si človek neverí, ak jeho duša túži po väčšej tolerancii, možno dokonca aj sám k sebe.

Keď kašleme, je zjavné, že nemôžeme byť takzvane nepovšimnutí. Len si spomeňte na to, že ak v práci, škole, doma ktokoľvek kašle, nie je možné si to nevšimnúť. Čo to teda znamená? Že istým spôsobom kašľom na seba upozorňujeme. Možno len chceme, aby si nás niekto všimol, alebo sa nám venoval. Možno nemáme odvahu rovno o to požiadať, tak využívame teč nášho tela.

Preto keď vás začne trápiť kašeľ bez nejakej zjavnej príčiny (v prípade tej zjavnej treba riešiť práve tú) skúste si sadnúť a pouvažovať, čo vás v danej chvíli "naštartovalo", voči čomu či komu máte výhrady, ktoré veci, slová situácie vás "dráždia", či ste sami voči sebe ale aj iným dostatočne tolerantní, či dokážete veci zo seba vypustiť, či dokážete dýchať zhlboka a bez toho, aby vám v tom niečo bránilo. Hľadajte prekážky, ktoré bránia obrazne povedané v tom, ako dýchate. Nezabúdajte ani na silu slova a počúvajte sa, či náhodou slovne "nekašlete" na to či ono. Začnite počúvať svoje telo, to, čo hovoríte. Ako často zvyknete len tak povedať: "... ale, kašlem na to... Na toto sa môžem vykašľať...."

Čo z prírody na kašeľ? Nuž, myslím, že asi najviac sa ujal "cibuľový sirup". Postup je jednoduchý. Nakrájate cibuľu a navrstvíte ju s medom. Po čase sa šťava z cibule a medu premieša a užíva sa po kávových lyžičkách. Vždy čerstvé, nerobiť zásoby. Ak je niekto alergik, skúste med nahradiť cukrom, hoci ja osobne nie som zástanca bieleho cukru. Ani farbeného. Ale výber je na vás. Myslím, že sa to dá robiť aj v kombinácii s citrónom. Cibuľa, očistený citrón a med. Z byliniek je vhodný skorocel - suchý kašeľ, tymián, aníz, materina dúška, na rozriedenie hlienov brečtan. S ním nemám osobnú skúsenosť.

Samozrejme, lekáreň nielen prírodná ale aj tá kamenná ponúka množstvo prípravkov, výber je len a len na vás. V každom prípade, skúste popri lekárskej starostlivosti aj tú prírodnú a duchovnú. Možno to vyzerá, že "rozprávanie s chorobou" je určené pre bláznov, ale nie je. Všetko je energia a ak s ňou vieme pracovať, môžeme si minimálne uľaviť. Koniec koncov, aj klasická veda hovorí, že choroba je v "hlave".

Nech už využijete čokoľvek, prajem vám všetkým, aby ste v roku 2018 nemuseli riešiť žiadne zdravotné problémy, nech sa vám darí tak v práci ako aj doma, nech máte tento rok plný hojnosti, vďačnosti a pochopenia.

S láskou a svetlom pre vás pripravila Pavlína

© 2016 Worlds Collide. Všetky práva vyhradené.
Vytvorené službou Webnode Cookies
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky